Юридична компанія Варта
Твій надійний юридичний радник та партнер
Блог Юридической компании Варта (Киев) Страница в Facebook Юридической компании Варта (Киев) Юридическая компания Варта (Киев) в Google+ Персональная страница Юридической компании (Киев) Варта в Живом Журнале Twitter Юридической компании Варта в Киеве

Легалізація самовільного будівництва

Legalizaciya samovolnogo stroitelstvaНаприкінці квітня 2015 Міністерством регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України був прийнятий наказ № 79, який був зареєстрований в Мін’юсті 15 травня і офіційно опублікований 26 травня 2015 року. Даним указом був встановлений оновлений порядок введення в експлуатацію та реєстрації права власності на індивідуальні житлові (садові) будови, дачні будівлі, громадські будинки та будівлі II і I категорій складності, які були зведені за відсутності дозвільної документації.

Можливо ви запитаєте нашого адвоката по нерухомості – а яке власне ставлення вказаний Вами документ якогось загадкового міністерства має до мене особисто – ну припустимо є у мене дача під Києвом, при цьому скільки себе пам’ятаю вона завжди була нашою і власне чому ми повинні щось там реєструвати і узаконювати.

Відповідаємо коротко і по суті.

Названий порядок дозволяє за значно спрощеною процедурою отримати необхідні документи для законної реєстрації права власності на приватний самобуд.

Що «узаконюємо»?

Згідно зазначеного порядку скористатися описаною в ньому процедурою можуть щасливі власники:

  • споруджених до 12 березня 2011 року:
  • споруд і будівель сільгосппризначення I і II категорій складності;
  • будинків I та II категорій складності;
  • приватних житлових будинків, дачних будиночків, господарських будівель та будівель, які були зведені в період з 5 серпня 1992 до 12 березня 2011 року.

З чого почати?

Ну припустимо скажите Ви  що захотів я узаконити свою дачу під Києвом – і що далі?

Відповідаємо і пояснюємо.

Початковим етапом процедури легалізації приватного самобуду є організація технічного обстеження проблемного об’єкта.

Подібне технічне обстеження можуть проводити приватні підприємці, які відповідно до Закону України «Про архітектурну діяльність» мають відповідний кваліфікаційний сертифікат або компанії, в яких є кадри, які мають відповідну кваліфікацію у розумінні названого Закону.

Порядком передбачено такі етапи проведення обстеження спірного об’єкта:

  • візуальне обстеження – огляд і фотографування конструктивних елементів і самого об’єкта, визначення категорії складності, обміри, аналіз документації (у разі наявності такої);
  • інструментальне обстеження – виявлення характеристик і параметрів виробів і конструкцій, матеріалів, також на цьому етапі можливе залучення сторонніх фахівців.

Також у Порядку присутня пряма заборона на обстеження об’єкта шляхом аналізу фотографій, відеозаписів, документів без огляду самої будови.

За результатами огляду складається звіт, за формою яка встановлена ​​додатком 1 Порядку.

Особливий порядок огляду та звітності передбачений для індивідуальних будинків, садових і дачних будиночків загальною площею до 300 квадратних метрів включно та для господарських будівель до 100 «квадратів» – експерт складає звітність за формою, передбаченою додатком 2 до Порядку виключно за результатами попереднього обстеження будови, з проставленням відмітки (додаток 2 до Порядку) на схематичному плані земельної ділянки.

Введення обстеженого об’єкта в експлуатацію

Логічним буде виглядати Ваше питання з приводу Ваших подальших дій – природньо якщо Ви маєте вже на руках зазначений нами звіт.

Після проведення огляду та отримання всіх необхідних документів об’єкт можна і потрібно вводити в експлуатацію. Цим питанням абсолютно безкоштовно займається Державна архітектурно – будівельна інспекція та її територіальні підрозділи (далі – Інспекція).

Заява, яку зобов’язаний подати до інспекції власник або законний користувач землі, на якій розміщено будівлю, розглядається не більше 10 робочих днів. Принаймні будемо сподіватися що так воно і буде – ми маємо на увазі дотримання зазначеного строку. За підсумками власник (користувач) ділянки повинен отримати зареєстровану в Інспекції декларацію про готовність об’єкта (додаток 3 до Порядку).

В архітектурно – будівельну інспекцію подаються:

  • заповнена декларація (додаток 3 до Порядку) у кількості 2-х примірників;
  • звіт про проведення технічного обстеження об’єкта (додаток 1 або додаток 2 залежно від типу об’єкта);
  • належним чином засвідчені копії (нотаріально):
  • правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будовою;
  • технічний паспорт з відміткою (у разі описаному вище).

Декларація про прийняття в експлуатацію підписується також співвласниками (у випадку наявності таких) ділянки / будинку.

У випадку неповноти або недостовірності зазначених у декларації даних або доданих документів, Інспекція протягом 10 днів зобов’язана направити їх заявнику на доопрацювання з обґрунтуванням (з описом) помилок або неточностей. Після усунення названих Інспекцією помилок, декларація та додатки до неї можуть бути подані повторно.

Об’єкт вважається прийнятим в експлуатацію з моменту реєстрації декларації в Інспекції.

Після отримання зареєстрованої Декларації, слід продовжити процес легалізації і звернутися в Державну реєстраційну службу – там Ви зможете дізнатися про подальші дії для реєстрації права власності на будівлю і про вартість такого задоволення. Зазвичай для подібної реєстрації необхідно – заповнену заяву, документи на землю (копії), декларація про готовність (оригінал і копії), копії паспортних даних заявника і оплачене державне мито.

Наші юристи з нерухомості мають достатній досвід роботи з договорами інвестиційного характеру, договорами купівлі – продажу нерухомості та безпосередньо з самими інвесторами та забудовниками, а також досить багатий досвід введення в експлуатацію «проблемних» будівель або легалізації відвертих самобудів.

Ми проведемо комплексний, ретельний і надзвичайно компетентний аналіз вашої ситуації, дослідимо наявність можливості введення в експлуатацію Вашого об’єкту, проаналізуємо правильність і повноту оформлення дозвільної документації та дослідимо практично всі можливі ризики. Це допоможе Вам зберегти і захистити свої кошти, законні права та інтереси, а також оцінити перспективи і доцільність легалізації проблемної будови.

Ми об’єктивно і компетентно оцінюємо ситуацію, що склалася і детально консультуємо про всі можливі переваги, ризики або навіть погрози якої небудь дії.

Головне що Ви отримаєте – це впевненість у правильності своїх дій і гарантію збереження не тільки вашого матеріального добробуту, а й морального здоров’я.

 
Оставьте свой номер и мы Вам перезвоним
Спасибо за обращение!

Мы свяжемся с вами в ближайшее время

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.