Юридична компанія Варта
Твій надійний юридичний радник та партнер
Блог Юридической компании Варта (Киев) Страница в Facebook Юридической компании Варта (Киев) Юридическая компания Варта (Киев) в Google+ Персональная страница Юридической компании (Киев) Варта в Живом Журнале Twitter Юридической компании Варта в Киеве

Інформаційно-консультаційні послуги і валові витрати

інформаційно-консультаційні послуги і валові витрати - ВартаОстаннім часом, за спостереженнями адвоката в Києві Юридичної компанії “Варта” (далі по тексту – адвокат Київ) численні юридичні особи та фізичні особи – підприємці, які уклали зі своїми контрагентами договори про надання інформаційно – консультаційних послуг або подібні по своїй суті договори, оплатили дані послуги і відобразили такі витрати у своєму податковому обліку зіткнулися з проблемою при проведенні перевірок податківцями. Представники податкової служби, як правило, не визнають витрати платників податків щодо виконання зазначених договорів валовими і природньо з “чистою совістю” штампують податкові повідомлення-рішення про донарахування податкових зобов’язань.

Чому це відбувається і які проблеми можуть виникнути у платників податків при доведенні в судах правомірності віднесення зазначених витрат на валові витрати, розповість податковий адвокат юридичної компанії «ВАРТА».

Отже Ви вирішили укласти договір про надання інформаційно-консультаційних послуг і перше питання в зв’язку з цим – на що потрібно звернути увагу при складанні та укладенні зазначеного договору?

При укладенні подібних договорів в них обов’язково повинні бути прописані наступні умови:

1. Ціна договору (вартість послуг).
2. Конкретний вид послуг, який надаєтьтся.
3. Кількість наданих послуг, вимоги до їх якості (результату виконаних послуг).
4. Порядок і терміни оплати послуг.
5. Місце укладення договору, місце надання послуг.

При цьому чим більш чітко і конкретно будуть описані всі істотні умови зазначеного договору, тим потім буде менше проблем у платників податків при спілкуванні з податковими органами.

При цьому зайве говорити про те, що отримані платниками податків послуги повинні максимально відповідати предмету їх господарської діяльності, інакше відповідні податкові спори швидше за все будуть закінчуватися не на користь платника податків.

Також велику роль при підтвердженні обгрунтованості включення до валових витрат витрат за вищевказаними договорами грають правильно оформлені первинні документи, при цьому найчастіше подібними документами виступають акти прийому-передачі наданих послуг.

Первинний документ – це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення (Закон України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні – далі по тексту Закон).

Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції. Первинні документи повинні мати такі обов’язкові реквізити (cт. 9 Закону):

1) назву документа;
2) дату і місце складання;
3) назву підприємства, від імені якого складено документ;
4) зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
5) посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
6) особистий підпис або інші дані, що дозволяють ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

При цьому як зазначає податковий адвокат нашої компанії багато платників податків помилково вважають, що відсутність будь-якого з реквізитів, вказаних у цій статті Закону не є суттєвою проблемою. Поспішаємо спростувати це уявлення – якщо у Вас акт прийому-передачі наданих послуг оформлений не в точній відповідності з ст. 9 зазначеного Закону, швидше за все у Вас будуть проблеми при черговій перевірці податкової.

При цьому природно не зайвими, крім власне актів прийому-передачі послуг, будуть і інші документи, що підтверджують виконання послуг (різні звіти, висновки і т.п. документи).

Також звертаємо Вашу увагу і на обов’язкову наявність документів, які підтверджують оплату за надані послуги.Краще якщо це будуть банківські квитанції, платіжні доручення банків, банківські виписки.

Тому якщо у Вас не правильно оформлені первинні документи, які повинні відповідати вимогам вищезазначеного Закону чи выдсутні документи, які б безумовно підтверджували факт надання та отримання інформаційно- консультаційних послуг, то виграти судові спори з податковою і довести правомірність віднесення Вами на валові витрати витрат за отриманими інформаційно-консультаційними послугами буде дуже складно, а в деяких випадках неможливо.

Наостанок податковий адвокат нашої компанії звертає вашу увагу на постанову Вищого адміністративного суду України (далі по тексту – ВАСУ) від 31 січня 2013 року з справі № 525/2013 (номер змінено).

У ВАСУ звернулося ТОВ “Інновація” (назву змінено) з вимогою скасувати постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 10.02.2010р. та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 04.11.2010р., якими відмовлено у задоволенні позову ТОВ “Інновація” до ДПІ у Печерському районі м.Києва про скасування податкових повідомлень-рішень.

У касаційній скарзі ТОВ «Інновація« просить скасувати прийняті у справі судові рішення та прийняти нове рішення про задоволення позову, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального і процесуального права.

У судовому процесі ВАСУ було встановлено, що між ТОВ «Інновація» (Замовник) та ТОВ «Система» (Виконавець) було укладено договір від 01.01.2008 № 01/01 про надання консультаційно-інформаційних послуг, на виконання якого протягом січня-вересня 2008 Виконавець виписав податкові накладні; сторони підписали акти виконаних робіт, а Замовник перерахував грошові кошти на загальну суму 162120,00 грн. Зазначені господарські операції були відображені позивачем в податковому обліку з податку на прибуток та збільшено суми валових витрат на вартість отриманих послуг.

Як свідчать копії долучених до справи актів виконання договору № 01/01 від 01.01.2008, підписаних між позивачем та ТОВ «Система», податкових накладних, виписаних від імені ТОВ «Система» на поставку інформаційно-консультативних послуг вони не містять опису змісту послуг, їх кількісних і якісних характеристик. Позивач не надав будь-яких доказів на підтвердження змісту отриманих послуг, їх матеріального вираження або використання результатів цих послуг, а отже висновок судів попередніх інстанцій про безпідставне збільшення позивачем суми валових витрат відповідає обставинам справи та правильному застосуванню норм матеріального права.

Як бачимо з короткого змісту даного судового прецеденту, при оформленні зазначених договорів потрібно звертати особливу увагу на їх зміст і зміст первинних документів, що підтверджують виконання послуг.

Якщо у Вас виникли або виникнуть у майбутньому питання у податкових справахподатковий адвокат юридичної компанії «ВАРТА» завжди до Ваших послуг.

Ви також можете отримати безкоштовну юридичну консультацію, поставив своє питання онлайн.
Адвокат Київ ціна – це ціни на посулги адвоката юр. комапнії “Варта”.

Статі за темою “податкові суперечки”:

- Поадаткові суперечки та податкова декларація.

 
Оставьте свой номер и мы Вам перезвоним
Спасибо за обращение!

Мы свяжемся с вами в ближайшее время

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.